Göçmenlerin ev kiralaması zorlaştırılıyor

Vizesiz Dünya tarafından tarihinde yayınlandı

İçişleri Bakanlığı’nın hazırladığı kanun teklifi, eğer yasalaşırsa, İngiltere’ye gelen yabancıların ev ya da oda kiralaması zorlaşacak. Bakanlığı’nın teklifi, İngiltere parlamentosu tarafından aynen kabul edilirse, İngiltere’de ev sahipleri, evlerini ya da odalarını kiraya vermeden önce, kiracının kimlik ve göçmenlik bilgilerini kontrol etmekle sorumlu tutulacak. İngiltere’de kaçak kalan, vizesini tamamlamış olan veya kimliğini ispatlayamayanlara evini veya odasını kiraya veren ev sahipleri, para ve veya hapis cezası ile cezalandırılacak.

Yasa teklifinin en ilginç yanı, sadece evini kiralayanları değil, evine misafir olarak birilerini alanlari da kapsaması. Bir başka ifade ile, evine geçici misafir alan ev sahipleri de, misafirin yasal durumunu araştırmak ve durumu bakanlığa rapor etmek zorunda kalacak.

Bakanlığın teklifi, Haziran ayı içinde ev sahiplerinin görüşü alınmak üzere kamuoyuna açıklanmıştı. Teklife ilk tepkiyi verenler arasında Ev Sahipleri derneği (Residential Landlords’ Association) da var. Dernek, Ağustos ayının son haftasında yasa teklifi hakkındaki ev sahiplerinin görüşünü bakanlığa resmen bildirdi.

Dernek, İngiliz kamuoyunda vize sistemi hakkında hiç bir ilgisi ve bilgisi olmayan sıradan insanların, profesyonel insanlarmış gibi sorumlu tutulmasını haksızlık olarak görüyor. Derneğe göre, profesyonel kadrolardan oluşan İçişleri Bakanlığı görevini yerine getiremediği için, sorumluluğu halkın üzerine atıyor. Vize sisteminde profesyonel olan bakanlık görevlileri, görevlerini yapamadığında sorumlu tutulmuyor ancak sıradan ev sahipleri, bilmedikleri ve ilgilenmedikleri bir konu hakkında sorumlu tutulmaya çalışılıyor.

Göçmenlik hukukçusu olarak, ben ve ekibimdeki diğer arkadaşlarımın korkusu, bu teklifin yasalaşması durumunda, göçmenlere karşı sistematik bir ayrımcılığın başlaması söz konusu olabilecek. Mal sahipleri, kendilerini hapis ve para cezası riskine atmamak için, evlerini göçmenlere kiralamak istemeyecek. Kiralık ilanlarında, “Yabancılara kiralık değil” ya da “Sadece İngilizlere kiralıktır” şeklinde küçük notlar görebileceğiz.

Daha da kötüsü, her yasada kendine bir yol bulan mafya, yabancılara yüksek fiyatlarla el altından ev kiralayabilecek.

Yani olan yine yabancılara olacak. Zaten ateş pahası olan ev kiralarında, çok daha yüksek kiralar ödemek zorunda kalacaklar. Yasa dışı durumda olanlar da, mafyanın insafına terkedilecek.


Vizesiz Dünya

Vizesiz Dünya, İngiltere Göçmenlik Kanunu'nda olan değişiklikleri, vizelerde yaşanılan sorunları ve haksızlıkları, mahkeme kararlarını burada bilgisayar ekranlarına taşıyor.

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: